Anotace:
Hra na herce a diváky, která své hráče může přehrát, ale které se nemůžeme nezúčastnit. Co se stane, když člověk ztratí svoji kulturní identitu a s ní zdroje vitality a smysl života?
Ironicky nazvaná inscenace Divadlo je jako černá mše, která porušuje hranice mezi těmi, kdo se dívají a těmi, kdo se dávají. Divadlo je hledáním lidské svobody uvnitř společenského systému. Svoboda se však postupně stává jen hrou, divadlem. Pro koho a proč to hrajeme?
Recenze:
„Je to divadlo života a smrti, divadlo světa, které Dočolomanský orchestruje z akrobatických i tanečních výstupů, někdy to připomíná karnevalová čísla, jindy gagy commedie dell´ arte či jarmareční scénky odkudkoli…. Jsme u Farmy zvyklí, že je to soubor úžasných performerů, že jejich souhra je bezpečnostní podmínkou riskantních scén, že dokáží vytvořit, gradovat a ovládat napětí mezi sebou i publikem. A v Divadle vydali ze sebe to nejlepší. Bez debaty."
(Jana Návratová, Taneční zóna)
„Síla tohoto uměleckého tělesa spočívá (také) v poctivé práci. Nespokojí se s polovičatostí. Pokud mají být inspirací afrobrazilské tance otroků, soubor se vydá na expedici do samotné Brazílie. Na výsledku to je vidět. Když se pak snoubí nabyté taneční dovednosti s osobitým potenciálem, neutuchající energií a všestranností, vznikne z toho dílo, které je bez nadsázky pastvou pro oči."
(Daniela Zilvarová, Hudební rozhledy)
„Pocitová, emocemi nabitá scénická fantazie."
(Jiří P. Kříž, Novinky.cz)
„Divadlo / The Theatre je… příběhem člověka, jeho lásky, vášně, žárlivosti, pomsty, smrti a marnosti. Pod nohama tanečníků tak z dupotu jejich kroků ožívají oči dávných afrických Bohů, zaznívá motlitba jejich brazilských potomků stejně jako se probouzejí naše nejniternější myšlenky.”
(Julie Kočí, Taneční zóna)
„Farma v jeskyni totiž nabízí víc než dokonalý pohyb... Nabízí divadlo, cirkus, pouť, zkrátka vše v jedné smršti. Herci tanečníci mluví a křičí, používají loutky a jejich těla dávají pohybu smysl a smyslům pohyb.“
(Kateřina Borecká, Literární noviny)