Toto je testovací zpráva


Anotace:

Tři taneční inscenace - tři mladí talentovaní choreografové.

Teď² (Pražský komorní balet)

Choreografie: Ondřej Vinklát
Hudba: Marek Pavlíček
Asistent choreografie: Igor Vejsada
Návrh kostýmů: Pavel Knolle
Návrh scénografie: Valentina Hejdová
Světelný design: Karel „Karlos“ Šimek
Tančí: 2 sólisté Pražského komorního baletu
Světová premiéra: 18.12.2016
Délka: 17 minut

Žít, znamená být vnímán. Poznat sami sebe očima druhého. Nalézt nesmrtelný život, v následcích slov a činů, jež prostupují věčností. (podle Davida Mitchella)

Metamorphic (Pražský komorní balet)

Koncept: Martina Hajdyla Lacová
Choreografie: Martina Hajdyla Lacová
Hudba: Jozef Vlk
Supervize: Andrej Petrovič
Asistent choreografie: Igor Vejsada
Kostýmy: Petra Lebdušková
Světelný design: Monika Petrušková
Tančí: 2 sólisté Pražského komorního baletu
Česká premiéra: 5.10.2017
Délka: 13 minut


„Na světě není nic tak nestálé a pokřivené jako pudy – původci našeho života. Vnáší do života dynamiku a neočekávatelnost. Sídlí někde uvnitř v našem těle. Ovládají jej, i přesto, že je skrýváme. Pudy formují náš pohyb.“

Duet Metamorphic je volně inspirován tvorbou sochaře Augusta Rodina, který formoval své sochy fascinován člověkem, přírodou a tancem. Jeho způsob zobrazení a zdramatizování lidského těla posloužilo zpětně tvůrcům duetu jako zdroj pohybu.
„Jak zkamenělý sen, jsem krásná, smrtelníci!“ (Charles Boudelaire, Květy zla)

Mysterium času
Choreografie: Hana Polanská Turečková

Hudba: Miloslav Kabeláč (1908 -1979) - Mystérium času, op.31; Jan Bubák - Introdukce

Návrh kostýmů a scénografie: Vladimír Houdek

Realizace kostýmů a scénografie: Klára Vostárková, Karel Vostárek

Světelný design: Jakub Sloup

Asistent choreografie: Igor Vejsada, Jitka Tůmová

Tančí: 7 tanečníků - sólistů Pražského komorního baletu

Délka: 31 minut

Taneční inscenační pojetí Hany Polanské Turečkové zkoumající časoprostor jako zcela samozřejmý faktor, kdy nic se nezdá jistější než nezvratná, neopakovatelná posloupnost událostí v přírodě i dějinách, poukazující na teorii relativity i na filozofické otázky týkající se naší minulosti a hloubky vesmíru, zrození života a jistoty smrti.

O choreografech:

Ondřej Vinklát

Narodil se v roce 1992 v Liberci. Vystudoval Taneční konzervatoř hl.m.Prahy a po absolutoriu v roce 2011 se stal členem Bohemia baletu, kde tančil v mnoha jeho představeních a hostoval na scéně Státní opery Praha jako Basil v Donu Quijotovi (ch. J.Slavický). V září roku 2012 nastoupil do Baletu Národního Divadla. Za roli Romea v baletu Romeo a Julie (S. Prokofjev, P.Zuska) získal v roce 2014 cenu Thálie. Tančí v choreografiích G.Balanchina, J.Robbinse, J. Kyliána, W.Forsytha, Y.Vámose, J.Ch.Maillota, J.Godaniho, L. Vaculíka, P.Zusky, J.Kodeta, V. Konvalinky a dalších. V červnu roku 2015 byl jmenován 1. sólistou. V rámci představení Miniatury 2014 uvedl svou první autorskou choreografii Jakoby. Společně se Štěpánem Pecharem vytvořil choreografie Červenej čudlik, Přesně včas a Vnuknutí, které byly uvedeny na prestižních scénách ND a široce pozitivně přijaty. Společně se Štěpánem Pecharem a Markem Svobodníkem vytvořil choreografii k zahájení divadelní sezóny ND 2013/14 s názvem 131ND 56LM 31NS. V roce 2014 také ve spolupráci se Štěpánem Pecharem a Markem Svobodníkem vytvořil celovečerní představení s názvem Obrazy pro komorní scénu ND Kolowrat. Od roku 2015 vede společně se Štěpánem Pecharem a Markem Svobodníkem taneční soubor DEKKADANCERS.

Martina Hajdyla Lacová

Vystudovala Konzervatoř J. L. Belly v Banské Bystrici a Akademii múzických umění v Praze, obor Pedagogika tance. V roce 2008 absolvovala šestiměsíční studijní program na Institutu Hoger Instituut voor Dans v Antverpách, kde spolupracovala s přední belgickou choreografkou Ann van den Broek. Od roku 2006 spolupracuje s význačnými umělci, jako jsou Marta Poláková (SVK), Mirka Eliášová (CZE), Maya M. Carroll (ISR), Ji-Eun Lee (KOR), Šárka Ondrišová (SVK), Helene Weinzierl (AUT), Irina Andreeva (RUS), Rasmus Ölme (SWE), Renan Martins (BRA), Andrej Petrovič (SVK), Jiří Havelka (CZE). Je zakládající členkou taneční skupiny ME-SA (2008), se kterou vystupovala na festivalu Fringe v Edinburghu, na festivalu Spring Forward / Aerowaves 2016 a řadě dalších akcích. Od roku 2009 spolupracuje se slovenskou divadelní společností Debris a s norskou choreografkou Karen Foss, od roku 2011 se švýcarským souborem DA MOTUS! a českou taneční skupinou VerTeDance. V roli hostující učitelky spolupracuje také s různými tanečními školami a studii v České republice a na Slovensku. V roce 2015 získala českou cenu „Tanečnice roku“ za výkon v představení SuperNaturals. Za vynikající výkon v sólovém projektu L/One of the Seven byla nominována na prestižní cenu Herecké asociace „Thálie 2016“.

Hana Polanská Turečková

Vystudovala taneční konzervatoř v Praze, dějiny umění na Katolické teologické fakultě v Praze a choreografii na HAMU v Praze. Působila v Národním divadle Brno, následně se stala sólistkou v Národním divadle v Praze. Od roku 2010 působí jako nezávislý tanečník, performer, choreograf a pedagog. Své projekty zaměřuje na spolupráci s renomovanými českými i zahraničními vizuálními umělci. Autorská choreografická díla vytvořila převážně pro soubor PKB, jehož uměleckou vedoucí byla v sezóně 2013/14. Za interpretační i choreografickou činnost získala řadu ocenění a její tvorba je uváděna na jevištích doma i v zahraničí, na festivalech současného tance a také v kontextu mezinárodní umělecké scény.
Interakce umění a tance zkoumá i v teoretické rovině.