Toto je testovací zpráva

Anotace:

Členové Farmy v jeskyni se setkávali a inspirovali mladými lidmi z Tokia, Česka a Skandinávie, kteří žijí uprostřed města v izolaci svého pokoje. Jedná se zpravidla o hypersenzitivni jedince, kteří se nedokážou vrátit do zaměstnání nebo do školy, přestože chtějí. Nejsou schopni žít ve společnosti a „obstát“ v systému. Tento jev, označovaný jako hikikomori (z japonštiny „odtrhnuvší se“), byl poprvé rozpoznán v Japonsku, ale objevuje se čím dál víc v různých zemích celého světa a dosud ho odborníci nedokážou úplně vysvětlit. Někdy se o něm hovoří jako o ‚nemoci současné společnosti‘. Scénická kompozice Odtržení vyrůstá ze zkoumání tohoto fenoménu. Pohybuje se na hranici mezi instalací, dokumentárním a fyzickým divadlem. Kombinuje akci, video a text s živou hudbou. Inscenace je součásti projektu Noc ve městě, jehož cílem je zkoumání nepohodlných témat současnosti, což je aktuální linie tvorby souboru Farma v jeskyni. Tvůrci se tak aktivně zapojují do dialogu o zkušenosti, kterou dosud neznali a sdílí ji prostřednictvím své práce dál.

 

HLAS POROTY ČTP

Yvona Kreuzmannová: Nemálo diskutované dílo, které potvrzuje preciznost, až zarputilost tvůrce pevně se držícího vybraného příběhu. Vytváří obrazy, které se vryjí do paměti a nutí vás se k nim stále vracet, jakkoli vám popisnost tématu zároveň může skoro bránit v rozletu vlastní fantazie.

 

Zvláštní poděkování: Jana Pilátová

Koproducenti inscenace:
Evropské hlavní město kultury Plzeň 2015
Centrum současného umění DOX

Podpora:
Hlavní město Praha, Norden – Nordic Culture Point, Plzeňský kraj,  Magistrát města Plzně, Evropské hlavní město kultury Plzeň 2015, Eu – Japan Fest Japan Committee, Caravan Next. Feed the Future. Art Moving Cities EU project, Státní fond pro kulturu, Ministerstvo kultury ČR, EEA (Iniciativa „Rozšíření projektu Skvělý nový svět o disciplinu pohybového antropologického divadla“ byla podpořena grantem z Islandu, Lichtenštejnska a Norska.)