Toto je testovací zpráva

Lenka Vagnerová & Company

Anotace:

LA LOBA na první pohled zvláštní, docela mimořádná. Přesto si jí málokdo všimne. Nikdo jí neslyší, ale není němá. I když stojí, přece se točí.


La Loba je představení souboru Lenka Vagnerová & Company, které spojuje dva umělecké žánry a dvě jevištní osobnosti, a to tanečnici Andreu Opavskou a zpěvačku Janu Vébrovou. Vychází z jejich nespoutané energie, souhry a především síly projevu. Stěžejní složkou představení je hudba Ivana Achera vycházející v základu ze zvuku přírodních materií. Kosti, dřevo, struny a zvířecí kůže jsou elementární esencí pro vystavění rituálních nálad pojených naživo hlasem Jany Vébrové.


La Loba je inspirována příběhem, který si na různých místech Země předávají generace vypravěčů. Žena, která roky putuje krajinou a ze svých sbírek kostí skládá tvory, má schopnost bytosti na svět vracet, schovává a nosí v sobě život i smrt současně. Nikdo z nás však neví, jak náročná tato činnost pro ni samotnou může být a jestli její obnovitelná síla vydrží na věky. Pozoruje nás neustále, jsme krátkou etapou jejího života a možná se námi i docela dobře baví. Ale co když jí dojde trpělivost, nebo jí bavit přestaneme? Sama totiž reguluje podmínky své vlastní existence a možná se jí už nebude chtít vše dokola recyklovat.


CENY A NOMINACE:
- Cena města Plzně tvůrčímu týmu inscenace La Loba za syntézu složek, vytvářející
originální scénickou poetiku /32. ročník Mezinárodního festivalu Skupova Plzeň 2016
- HERALD ANGEL AWARD 2014/ Fringe Edinburgh Festival 2014
- TOTAL THEATRE AWARD NOMINATION Fringe Edinburgh Festival 2014
- Tanečnice roku 2014 - ANDREA OPAVSKÁ / Česká taneční platforma 2014

Recenze:

„Opavská je jako magnet – přitahuje nás od první do poslední vteřiny"
(★★★★★ Kelly Aptel, THE SCOTSMAN)

„Tajemná, sugestivní a někdy ohromující směs pohybu a hlasu"
(★★★★ Donald Hutera, THE TIMES)

„Uchvácení čirou intenzitou a virtuozitou obou umělců"
(★★★★★ Mary Brennan, THE HERALD)

„Nezapomenutelné ve všech směrech"
(★★★★★ Mary Brennan, THE HERALD)

„Nádherná procházka mytologií - vyčarování vnitřně divoké ženy na festivalu Fringe v
Edinburghu" (★★★★ Lucy Ribchester, THE LIST, 15.8.2014)

„Obrazy s Opavskou a hlasovým rozsahem Vébrové nedají na La Lobu zapomenout"
(★★★★ Lucy Ribchester, THE LIST, 15.8.2014)

„Vébrové zpěv je neuvěřitelně silný, tanec Opavské je fascinující"
„La Loba je vizuálně fascinující show, která vyplňuje mezeru mezi milovníky tance a širokou
veřejností" (★★★ Alex Reevers, BROADWAY BABY, 21.8.2014)

Poslední umělecký počin Lenky Vagnerové je zkrátka dechberoucí. A podle mého názoru rozhodně nestačí vidět jej pouze jednou. Tajemná mnohovrstevnatá inscenace stojí někde na pomezí mezi světem skutečnosti a fantazie. Je doslova nabitá napětím, které do sebe vtahuje a místy až atakuje diváky. “


Umění charismatické tanečnice Andrey Opavské a nezaměnitelný hlas zpěvačky Jany Vébrové doplněné hudbou Ivana Achera tvoří dohromady neskutečnou kombinaci. Lenka Vagnerová nemohla zvolit lépe.


Ve strhujících pasážích víří nespoutanou energií, instinktivně se svíjí v animálních pohybech, aby se v dalším obraze se zvláštní až tklivou dojemností pomalu pohybovala po scéně."
(Johana Mücková, ČT24 Kultura, 4. 5. 2013)


Není pochyb, že za posledními úspěchy choreografky Lenky Vagnerové, ať už jde o choreografii Jezdci, nebo o nejnovější premiéru La Loba, stojí talent, obrovské množství zkrocené energie, velká fantazie, pracovitost a odvaha této mladé autorky.”


Podivné atmosféry a vyšinuté situace trochu děsí, trochu jsou k smíchu. La Loba je občas jako výkřik Medúzy, jako zavytí vlčice, jako sten při porodní kontrakci.
(Jana Návratová, Taneční zóna, 12. 5. 2015)


„Z uzavřené bytosti skrývající energii ve svém nitru se dostává do výbuchu pohybů, působí dojmem, jako kdyby se její těžiště přelévalo po zemi na pokyn choreografie bez ohledu na fyzikální zákony.

(Lucie Kocourková, Operaplus, 5. 5. 2013)


Chvilku oddaná, chvilku bláznivá, chvilku komická, chvilku děsivá, chvilku vzbuzující soucit..."


„La Loba je zdařilým, napínavým kusem, který vás nenechá se nudit a nedovolí vám utéct myšlenkami jinam. Je to díky poměrně promyšlené dramaturgii, působivé, a přesto jednoduché scéně, hudbě Ivana Achera
.“ 
(Daniela Zilvarová, Taneční aktuality, 17. 5. 2013)