Toto je testovací zpráva


Annotation:

KEĎ ZAPOČUJEŠ TICHO / When you hear the silence

Čo nás, ľudstvo (de)formuje? Kto sme a kým sa v dnešnej dobe stávame? Robotmi, ľuďmi, alebo zvieratami? Existuje dnes medzi mladými ľuďmi empatia, alebo práve naopak? Toto sú otázky, ktoré som si pri tvorbe tejto choreografie kládla.

Eva Urbanová

Eva Urbanová je vychovaná moderná gymnastka, ktorá sa začala tancu venovať vo svojich pätnástich rokoch. Momentálne ukončuje bakalárske štúdium v obore choreografia na Akadémii múzických umení v Prahe. Minulý školský rok mala možnosť študovať ako Erasmus študent na univerzite Trinity Laban Conservatoire v Londýne. Pri tvorbe tejto choreografie bola inšpirovaná životom tohto veľkomesta, v ktorom len ten najsilnejší a najrýchlejší vyhráva.

Anna Jirmanová

Tanečnice, choreografka, pedagožka se narodila v Ostravě. Studovala Taneční centrum Praha Konzervatoř, Institut del teatro v Barceloně, HAMU – obor choreografie. Poté působila jako tanečnice v souborech Dantzaz Konpainia, Španělsko, Norrdans a Region teater Vast, Švédsko.

Filip Staněk

Vystudoval tanec, herectví a loutkoherectví na Janáčkově konzervatoři v Ostravě, poté působil pět let v Národním divadle moravskoslezském jako sólista baletu. Žil dva roky v Monaku, má za sebou hlavní role v muzikálu, baletu i loutkovém představení, stepuje, píše povídky, intenzívně se věnuje pedagogické práci. V současné době je členem tanečního souboru 420people a dodělává si certifikaci osobního trenéra.

Eliáš Jeřábek

Eliáš Jeřábek je mladý herec a hudebník, studuje na katedře alternatívního a loutkového divadla a zpěvákem v disco-balkánské kapele Circus Brothers, dále věnuje loutkám a propojování hudebních a divadelních žánru.

CONTINUUM

Choreografická miniatura o vztahu mezi mužem a ženou, kteří již mají za sebou dlouhou společnou cestu. V této choreografii jsem se snažil zachytit moment, kdy se v jejich vztahu objeví únava. Vzniká otázka, jestli jdou správným směrem a jestli vůbec mají být spolu.

Uladzimir Ivanou

Narodil se v Minsku (Bělorusko). V letech 1995 až 2004 studoval na Běloruském státním choreografickém Kolleže. Během studia pracoval v Běloruském státním muzikálním divadle. Po ukončení studia byl přijat do souboru Národního divadla v Minsku. Od roku 2005 do roku 2009 působil v NDM v Ostravě jako demi-sólista. Od začátku roku 2009 přestoupil do Národního divadla Brno, kde působí jako demi-sólista. V roce 2009 se stal laureátem Mezinárodní taneční soutěže v Olomouci (Grand Prix Award Ballet Days Olomouc). S divadlem se zúčastnil zájezdů do Německa, Švýcarska, Slovenska, Rakouska, Španělska, Andory, Dánska a Itálie. Ve spolupráci s Elizavetou Shibaevou vytvořil několik choreografií pro baletní Ateliér v brněnském Národním divadle. V listopadu 2012 se v tomto uměleckém tandemu dostali do finále Mezinarodní choreografické soutěže v Lodži v Polsku (The International Sergei Diaghilev Competition of Choreographic Art,Poland).

VERELOMELA

šepolot šept

š

zkomolenina

telo z kolenom

z kola zlomenina

šum

či

voda telom prúď

zrúť

zrieť

zabudnúť

získať kvapku

čo klokotom klapnúť

o odkvap

žum ňom

všiom

verelomela

Alica Minárová (1993)

Taneční studium jsem započala na konzervatoři Duncan centre. V tomto čase jsem také dokončila své bakalářské studium na matematicko-fyzikální fakultě UK. Momentálně studuji druhým rokem choreografii na pražské HAMU. Tento rok jsem dostala možnost vycestovat na studijní stáž do švýcarské Lausanne na akademii La Manufacture, která je v uzké spolupráci s P.A.R.T.S. a ZHdK. V akademickém roce 2015/2016 jsem vytvořila choreografii DvaJa a NeBuď VajCo ve spolupráci se studenty HAMU, JAMU, DAMU nebo absolventy jiných oborů. V záři 2016 jsme odpremiérovali představení UŽ v divadle Buranteatr v Brně. Sólo Verelomela vzniklo počas studií ve Švýcarsku.

ÚROVNĚ

Žena ztrácí sama sebe a stává se předmětem manipulace muže, k němuž jí poutá hluboký cit. Láska je jí však oplácena chladem. Nemá cenu se dál snažit. Muž, který byl doteď v sedle, náhle zjišťuje, že pro něj možná nebyla jen bezvýznamnou loutkou. Je však příliš pozdě. Ztratil ji. A dost možná nejen ji...

ŽÁRLIVOST

Choreografie Žárlivost dokazuje, že Janáčkova opera Její pastorkyňa se i dnes, více než sto let po svém vzniku, dá přenést do současnosti. Volně se inspiruje původním libretem a vykresluje komplikovanost vztahů mezi třemi postavami.

Eduard Adam Orszulik

Věnuje se tanci už od útlého dětství. Navštěvoval ZUŠ v Bohumíně a amatérský taneční soubor. Poté nastoupil na Janáčkovu konzervatoř v Ostravě, kde úspěšně absolvoval. V období studia na konzervatoři vytvořil na desítku autorských choreografií. S některými uspěl a vyhrál na mnoha tuzemských i zahraničních choreografických soutěžích. S jeho choreografickou tvorbou se také zúčastnil několika významných tanečních festivalů. V průběhu studia hostoval v Národním divadle Moravskoslezském, a to především v klasických baletních titulech. Jeho aktivní tvorba a snaživost byla oceněna Certifikátem nejúspěšnějšího žáka středních škol. Prošel také různými workshopy a semináři jako jsou např. International Ballet Masterclasses in Prague, nebo také Professional Classes na londýnské škole LCDS. Od roku 2015 je studentem choreografie na pražské HAMU, kde se snaží vybudovat vlastní choreografickou linku a prosadit se do širšího tanečního povědomí.