Anotace:
Scéna. Potlesk. Standing ovation. Divadelní šatna. Technik. Zvukař. Light designér. Pokladna. Elevace. Co dělá divadlo divadlem? Nejsou to jen tanečníci nebo herci. Přijďte do divadla PONEC nedivadelně. Staňte se na chvíli tanečníkem v našem mezigeneračním pohybovém workshopu nebo divákem krátkých světových tanečních filmů. Noční divadelní brány otevíráme v rámci letošní Noci divadel i v PONCI!
Na co se můžete těšit?
17.00 Pohybově-hlasová dílna pro celou rodinu pod vedením zkušených lektorek, zpěvačky Ridiny Ahmed a tanečnice Lenky Knihy Bartůňkové
18.00 Komentovaná prohlídka divadla s jeho zakladatelkou Yvonou Kreuzmannovou
19.00 Živá diskuse v rámci projektu Be SpectACTive! se zahraničními partnery na téma “aktivní divák”
20.00 Projekce série filmů z FTF - Festivalu Tanečních filmů - Filmy s příběhem
Kavárna otevřena! Přijďte za námi do PONCE!
Filmy s příběhem - Kurátorský mix dance for camera filmů, které mají duši, vášeň i zkušenost
She/Her (2015) / r. Sonja Wyss, ch. Cecilie Moisio (Belgie) 10’
Téma poměřování sil a hluboce skrytých emocích ve vztahu matky a dcery: film o nejistotě, manipulaci, závislosti, ale i nekonečné lásce.
Music Box (2011) / r.+ch. Daniel Cloud Campos (USA) 11‘
Jenom ten, kdo poslouchá, může slyšet. Co všechno můžete objevit v prázdné místnosti, když máte oči, uši a duši tanečníka? Daniel Cloud Campos před kamerou, za ní, ve střižně i v nahrávacím studiu. Film jednoho nekonečně talentovaného muže!
PAS (2015) / r. Frédérique Cournoyer Lessard, ch. Stéphanie Thellen (Kanada) 9‘
Na mnoha festivalech oceněný kanadský snímek, v němž tanec a akrobacie buduje příběh jako vizuální poezii. Film pracuje s esencí několika původních choreografií, aby vyprávěl příběhy o křehkosti a citlivosti těla.
Personal Pronnouns (2016) / r. Andrea Sudorová, ch. Ján Ševčík (Slovensko) 15‘
Dvě podoby vztahu – jedna nemocná, nešťastná a násilná, druhá – mladá, svěží a plná nadějí. Nic ale ve vztazích nebývá černobílé... Film aktuálně s úspěchem brázdí zahraniční festivaly
Lay me low (2015) /r. Marlen Millar, ch. Sandy Silva (Kanada) – 6‘
A na konci všech příběhů zní píseň, píseň na rozloučenou. Oceňovaný snímek je inspirován pohřební písní vojáků první světové války.