Be SpectACTive! je network sedmi evropských kulturních organizací a tří výzkumných institucí, který je podpořen programem Kreativní Evropa na léta 2014–2018.
Be SpectACTive! rozvíjí a nabízí nové cesty k participaci diváků na chodu divadla a zároveň přináší skvělé příležitosti českým umělcům pracovat v profesionálních podmínkách na zahraničních tvůrčích rezidencích.
Více na Be SpectActive!
Be SpectACTive!
Be SpectACTive! je network sedmi evropských kulturních organizací a tří výzkumných institucí, který je podpořen programem Kreativní Evropa na léta 2014–2018.
Be SpectACTive! rozvíjí a nabízí nové cesty k participaci diváků na chodu divadla a zároveň přináší skvělé příležitosti českým umělcům pracovat v profesionálních podmínkách na zahraničních tvůrčích rezidencích.
Více na Be SpectActive!
Divácká porota 4.etapa
Divácká porota ČTP 2018
Váš názor nás maximálně zajímá!
V rámci evropského projektu aktivního diváctví Be SpectACTive! je od roku 2016 ustavena Divácká porota, složená z laické veřejnosti, která ze všech přihlášených děl doporučí tři k uvedení na ČESKÉ TANEČNÍ PLATFORMĚ. Bude-li se výběr Divácké poroty lišit od výběru Dramaturgické rady, budou i tak tato díla uvedena.
Porotci z řad diváků se seznámí s přihlášenými díly a zúčastní se setkání s vybranými členy odborné Dramaturgické rady v divadle PONEC.
Na co se můžete těšit jako člen Divácké poroty?
- Diskuse s organizátory festivalu, dramaturgy, umělci, novináři
- Účast na otevřených zkouškách
- Debaty ke zhlédnutým představením
Kromě možnosti ovlivnit program ČTP a vhledu do práce Dramaturgické rady získají členové Divácké poroty i další lákavé výhody:
- Nepřenosnou 50% slevu na všechna představení přihlášená na ČTP 2018
- Členství v Klubu diváků divadla PONEC
- Účast na diskusních setkáních se členy Dramaturgické rady výběru na ČTP 2018
- 1 nepřenosnou vstupenku na vybraná 3 představení v rámci ČTP 2018
- min. 1 nepřenosnou vstupenku na představení po diskusních setkáních v divadle PONEC
Co očekáváme:
- Aktivní účast na představeních a diskusích
- Zájem zhlédnout videa děl, která nelze vidět živě, a hlasovat o TOP3
Termíny setkání:
11. 10. Studio ALTA v 18:00
3. 11. , 18. 11., 14. 12.
Více informací a kontakt: Michaela Příkopová - michaela.prikopova@tanecpraha.eu
Kontakt: Michaela Příkopová - michaela.prikopova@tanecpraha.eu
Divácká porota 3. etapa
Divácká porota ČTP 2017
Divácká porota úspěšně odhlasovala výběr děl pro festival ČESKÁ TANEČNÍ PLATFORMA 2017. Od podzimu se diváci scházeli a debatovali o představních, umělcích a jejich tvorbě a řešili, co znamená kvalita díla, jaké prvky jak působí na diváka a kam se český současný tanec vyvíjí. Setkali se i s redaktory našich hlavních tanečních médií - Taneční zóna a Taneční aktuality - probírali práci recenzentů a kritiků a jejich styl hodnocení. Mezi pravidelnými setkáními samozřejmě navštěvovali jednotlivá představení osobně, aby umělecký dojem vyvolal kompletní zážitek.
Porotota pro ČESKOU TANEČNÍ PLATFORMU 2017 vybrala tato představení:
Švihla - Tereza Hradilková a kol.
Study - Holektiv
L / One of the Seven - ME-SA, Andrej Petrovič
Divácká porota 2. etapa
Jednalo se o tato přestavení:
Lenka Vagnerová & Company: GOSSIP
Jiří Bartovanec: Entropy
Andrea Miltnerová & Jan Komárek: Tranzmutation
1. etapa
únor – květen 2015
Zapojte se do přípravy programu v divadle Ponec
Můžete také nahlédnout zblízka do tvůrčího procesu českých i zahraničních umělců.
Tanec Praha / Ponec – divadlo pro tanec se podílí na experimentu devíti evropských kulturních organizací a tří výzkumných institucí, které spojuje projekt BeSpectACTive! podpořený programem Kreativní Evropa na léta 2014 – 2018.
Projekt otevírá a zkoumá nové cesty práce s publikem, a to několika různými způsoby, například otevřenými zkouškami či diskusemi nad dramaturgií divadel. Zároveň přináší významné příležitosti českým profesionálním tanečním umělcům zapojit se do mezinárodních koprodukcí a získat solidní podmínky pro tvůrčí rezidence v zahraničí.
Novým způsobem práce divadel s veřejností (audience development) je tzv. participativní plánování – „participatory planning“. Zveme diváky, kteří se aktivně zajímají o tvorbu programu v našem divadle, aby se pravidelně setkávali s uměleckým vedením divadla, diskutovali nad konkrétními díly a podělili se o své pocity a názory. Mají tak šanci podílet se na výběru z bohaté nabídky děl.
První série workshopů s diváky se věnuje programu Evropských tanečních laboratoří, které jsou součástí festivalu TANEC PRAHA. Díla zařazená do Evropských tanečních laboratoří se vybírají z prioritních TOP20 mladých choreografických talentů evropské taneční platformy Aerowaves (www.aerowaves.org).
Workshopybyly otevřeny zdarma každému, studentům stejně jako seniorům, naprostým laikům ale i profesionálům, všem, kdo se chtěli dovědět více o zákulisí divadla a procesech v pozadí.
České rezidenční projekty
Češi jsou nejúspěšnějšími umělci v projektu Be SpectACTive! a získávají tak výraznou podporu nových tvůrčích projektů včetně rezidencí v zahraničí! Díky velmi dobře zpracovaným projektům již získali v networku financovaném z Kreativní Evropy příspěvek na tvorbu 2 menších a 2 větších projektů, které jsou základem nových představení! Jejich společným jmenovatelem je proces tvorby zameřený na práci s veřejností.
Michal Záhora/NANOHACH již úspěšně uvádí dílo DEVOID, které vznikalo na tvůrčích rezidencích v rumunském Sibiu a italském Sansepolcru a uvedl ho v Itálii, Čechách a ve Slovinsku. Téma představení vyplynulo z rozborů dopisů, které přinesli účastníci workshopů, které Michal Záhora vedl.
Tanečnice a choreografka Barbora Látalová spolu se Zdenkou Brungot Svítekovou připravily projekt DIFFERENT?! v dubnu 2016. Interaktivní představení pro dospělé založené na osobních zkušenostech účastníků z řad diváků, se kterými umělci pracovali během svých rezidencí v Praze, Budapešti a Lublani. Na představení pracovli špičkoví tanečníci z nichž většina má dlouholetou zkušenost s působením v zahraničí, např. Kateřina Dietzová, Daniel Raček či KimJun Wan (Farma v Jeskyni).
Na podzim roku 2015 se k vybraným umělcům v koprodukcích Be SpectACTive! přidali Tereza Hradilková s Klárou Alexovou a Einat Ganz (projekt na rok 2016). Projekt OTHERLANDS se zabývá působením společenského prostředí na člověka. Konkrétně na ženy v cizím kulturním prostředí a jejich roli v něm. Jak je tento vliv odlišný, jak se v něm ženy pohybují, vyvíjejí a jaké to má důsledky.
A v neposlední řadě Viliam Dočolomanský/Farma v jeskyni s novou tvůrčí vizí na rok 2017. Viliam Dočolomanský se tentokrát rozhodl postavit se do role hudebního skladatele. Skrze hudbu chce zformulovat a vyjádřit inspiraci ze setkávání s tanečníky a rozvíjet tak svou obvyklou práci novým směrem.
„Žádný z osmi partnerů networku nemá tolik úspěšných umělců, vysoká kvalita a promyšlenost českých projektů je jednoznačně znát, někteří partneři zatím uspěli pouze s jedinou nabídkou a my už máme čtyři... Vážím si práce našeho týmu, který velmi úzce spolupracuje s každým osloveným umělcem, což vysoce oceňuje také výzkumný tým networku," dodává Yvona Kreuzmannová.